Sunday, May 15, 2011

SATU PERMULAAN

Assalamualaikum, aku mulakan.
Blog lama sudah aku hapuskan.
Kerana ia tidak kena dengan citarasa. Mungkin aku patut cuba untuk mengekspresi coretan harian dengan sesuatu yang baru.
Aku manusia biasa. Sama seperti engkau. Ciptaan Allah Yang Maha Esa.
Cuma fizikal dan pemikiran kita berbeza.
Aku memilih untuk menulis semula kerana terkadang aku sangat sunyi apabila tidak tahu pada siapa harus diluahkan.
Tetapi ini bukanlha luahan perasaan. Hanya perkongsian cerita dari seorang yang mungkin membosankan.

Mungkin aku boleh cerita siapa aku dalam dunia.
Aku lebih suka orang orang memanggilku Shada atau Shuhada berbanding Shud atau Shu.
April bulan kelahiran, 29 hari terpilih, 1992 tahun bersejarah.
Seorang pelajar yang menghabiskan masa dengan buku dan dunia siber seperti pelajar pelajar yang lain.
Hiburan ? Itulah hiburan.
Keluarga semestinya sentiasa yang Pertama manakala Rakan-Rakan pelengkap kehidupan.
Tiada hari yang tiada dengan kasih. Kerana aku seorang manusia berperasaan.
Sensitif mungkin merupakan kekuranganku. Namun sesungguhnya perasaanku tidak boleh ditahan-tahan.
Perasaan sesuatu yang semulajadi bagiku. Tidak secebis pun mampu dibuat-buat.
Amat pantang, paling pantang jika ada yang bermain dengan perasaan.
Aku tidak meminta untuk orang menghormati perasaanku. Cukuplah sekadar tidak memperlekehkannya.

Intro tidak perlu selebar ini. Akan aku sambung di post yang lain.
Terima kasih pada yang sudi menyinggah. Bye Assalamualaikum. (:

No comments:

Post a Comment